Bine te-am găsit!
Azi am pentru tine două povești adevărate, și un scurt și eficient exercițiu pentru a crește încrederea clienților în tine.
Pentru că, până la urmă, clientul cumpără dacă are încredere în tine. Atât de simplu e.
Mi-a spus recent cineva că, în tot acest proces de stabilire a încrederii clientului, există câteva etape destul de frustrante.
Din păcate, n-am mai reușit să mă mai întâlnesc cu această persoană, și deci, n-am aflat care ar fi aceste etape frustrante.
Însă mi-a rămas ideea în minte.
Și m-am gândit destul de mult la ea.
Oare ce ar putea să frustreze un vânzător, care inițiază construirea unei relații de încredere cu un potențial cumpărător…?
Nu mi-a venit nimic în minte.
M-am întors în timp, la cei 13 ani ai mei de experiență în vânzări.
Și m-am întrebat dacă au fost momente de frustrare în toată perioada asta.
Da, poate că au fost câteva, mai demult, când nu-mi plăcea atât de mult interacțiunea cu oamenii, și o vedeam ca pe o corvoadă.
Da, refuzul nu este plăcut pentru nimeni.
Însă nu despre asta e vorba.
Odată ce înțelegi că acel potențial cumpărător are tot dreptul să fie suspicios, poate a mai pățit diverse lucruri nu tocmai plăcute cu alți vânzători din domeniul tău de activitate, și dacă te mai și pui puțin în papucii lui…n-ai cum să nu-i înțelegi neîncrederea.
Cumpărătorul doar vrea să-i fie și lui bine. Să nu fie fraierit și prostit.
Odată ce îi înțelegi nevoia asta, începi să te uiți puțin altfel la el.
Nu te mai enervează nehotărârea lui. Sau refuzul lui.
Uneori, un refuz, exact asta înseamnă.
Că încă nu are încredere în tine.
Alteori poate să însemne că chiar nu are nevoie de acel produs, fix în momentul respectiv.
Ei bine, pentru a reuși să stabilești încrederea asta și mai repede decât până acum, îți las aici un foarte scurt exercițiu în 3 pași, pe care te invit să-l aplici practic.
După cum am mai scris și în alte articole, vânzarea este o relație umană. Ca și orice altă relație pe care o avem și în celelalte arii ale vieții noastre. Și respectă cam aceleași principii.
Așadar:
💥Pasul 1: observă toate acele relații de calitate pe care le ai în celelalte domenii din viața ta: cu prietenii, cu colegii, cu partenerul de cuplu, poate cu mentorul tău, etc.
💥Pasul 2: analizează ce calități ale tale și ce resurse ai folosit pentru a reuși să stabilești acele relații de calitate!! Poate ai știut să asculți, poate ai fost autentic interesat de acele persoane și de viața lor, poate le-ai ajutat când au avut nevoie…care din toate calitățile pe care le ai ți le-ai folosit pentru a crea acele relații frumoase din viața ta?
💥Pasul 3: Aplică și folosește cu încredere acele calități și resurse ale tale și în vânzări !!
Acest mic exercițiu poate să-ți aducă mari conștientizări!
Povestea a doua e oarecum legată tot de subiectul “încrederea clienților în noi ca și vânzători”.
De vreun an, am ales să mă implic ca și voluntar într-un proiect umanist. E prima dată când mă ofer să fiu voluntar pentru ceva!!
De ce m-am implicat tocmai în acel proiect?
Pentru că creatorul lui vorbea din suflet.
La tabere, la workshop-uri, chiar și online, în live-uri, transmite foarte multă emoție și chiar se simte că este conectat cu scopul acelui proiect, și cu tot ceea ce face.
Recent, a înregistrat un filmuleț scurt de vreo 2 minute, pentru a-și prezenta proiectul.
L-am vizionat.
N-am văzut acolo absolut nimic din energia și din pasiunea pe care le văzusem de atâtea ori la acea persoană.
Am întrebat ce s-a întâmplat de…nu se mai vede. Nu se mai simte.
Mi-a răspuns că…nu s-a simțit foarte confortabil să înregistreze un video comercial, pentru că în opinia lui, multe din promovările actuale sunt manipulative.
Deci…un simplu gând de genul acesta…și toată energia aceea frumoasă și venită din suflet, a zburat pe fereastră.
Așa cum am mai scris și în alte materiale, energia ta de vânzător vinde. Sau nu. Energia ta generează încredere. Sau nu.
De energia ta, cea cu care te prezinți în fața cumpărătorului, fie online, fie offline, depinde în mod direct rezultatul vânzării.
Și tocmai de această energie ne ocupăm, eu și Antonela Coroamă, în programul online “Vânzarea din perspectivă spirituală”.
Dacă vrei și alte resurse utile pentru tine, caută aici!
Cu prietenie,
Iulia Stanciu
Business Coach