Bine te-am găsit!
Imediat după ce am deschis înscrierile la Ediția 3 a programului online “Primește banii în viața ta!”, am început să primesc mailuri prin care oamenii îmi explicau de ce nu se poate să fie bine și în cazul lor.
Am ales să împărtășesc cu tine astăzi unul din aceste mesaje, și o să las aici inclusiv răspunsul pe care l-am dat eu persoanei care mi-a scris. Îi mulțumesc pe această cale, pentru că a reușit să-și exprime durerile legate de viața financiară, și sunt sigură că o parte din aceste dureri le au mulți alți oameni. Așa că răspunsul pe care l-am dat în acest caz, poate ajuta mult mai multe persoane să conștientizeze anumite lucruri.
Iată mesajul:
➡️ ” Bună,
Am citit și eu câteva cărți de-ale lui Joe Vitale. Punctul meu de vedere referitor la genul ăsta de cărți (eu le numesc psihologie aplicată) este că atunci când le citești, ai impresia că escaladezi munții, capeți încredere în tine, dar cel puțin în cazul meu – minunea nu ține decât 3 zile – după ce te izbești de zidul numit REALITATE.
Nu mă confrunt cu lipsa de încredere în forțele mele, mă confrunt cu prezența refuzului permanent.
Tot ceea ce propun, tot ceea ce construiesc, creez, la final se termină cu NU.
Nu – vânzare
Nu – evoluție
În cazul meu, nu ai bani, nu faci bani!
Banul la ban, păduche la păduche!
Mă chinui să reinventez roata, nimic din tot ce am învățat și învăț nu funcționează la mine.
Tot ceea ce am menționat sunt din experiența mea de viață, nu din cărți”.
Răspunsul meu:
➡️ “Bună!
Unii oameni știu sa treacă peste orice “NU”. Oare cum fac ei? Exemplu concret: fondatorul KFC s-a chinuit o grămadă de vreme să-și vândă rețeta de pui. De ce a reușit până la urmă? Pentru că a trecut peste “NU” de atâtea ori de cât a fost nevoie.
Edison cu becul… 1000 de încercări “eșuate”, după unii. El spune că nu a eșuat… a găsit doar 1000 de feluri în care nu se poate!!
Diferența dintre toți acești oameni și gândirea ta este că tu te oprești în acea credință că “dacă nu ai bani, nu faci bani”.
E doar o credință de-a ta, din cauza căreia tu nu mai poți trece de încă un “NU”.
Nici fondatorul KFC, nici Edison nu au avut nici măcar un neuron în plus față de tine. Diferența este strict la modul de gândire, și anume la credințe.
Posibil ca problemele tale să vină și dintr-un marketing inadecvat sau dintr-o slabă conectare cu clienții tăi. Și de aici, se vad și solutiile: îmbunătățirea marketingului și a relațiilor cu clienții, pentru construirea încrederii. Dacă nu există încredere, clientul zice “nu”. Iar încrederea clienților în tine este strâns legata de încrederea pe care tu o ai în tine și în ceea ce vinzi.
Sunt foarte multe aspecte de discutat legate de marketing…dacă nu te-ai fi oprit în acea credință a ta cu banii și păduchii, poate le-ai fi văzut și tu până acum 🙂
Există oameni care și-au construit comunități pe Facebook, organic și gratuit, și persoanele din acele comunitati îi urmăresc cu drag și le cumpără și produsele. Ei cum au reușit…?”
Știi care e treaba cu credințele astea?
Dacă ai vreo credință limitativă, atragi înspre tine exact circumstanțele care confirmă acea credință!!
Tot Joe Vitale spune așa:
➡️ “Înțelesul pe care îl dai unui eveniment este de fapt, credința care l-a atras”.
Ce a fost mai întâi…oul, sau găina?
Pe cazul acesta concret de mai sus, ce a fost mai întâi? Credința aceea în subconștient, cum că “dacă nu ai bani, nu faci bani”, care a atras apoi toate acele circumstanțe în viața reală, care s-o confirme?
Sau prima dată au apărut circumstanțele, și apoi s-a format credința…?
Eu pariez pe prima variantă.
De asta arată realitatea ta așa cum arată, pentru că ai acele credințe în subconștient, și nici nu-ți dai seama de ele. Și chiar nu e vina ta pentru asta!!
Viața cu acele blocaje este un adevărat chin…după cum scria aceeași persoană: “Nu mă opresc, merg înainte, dar doare a naibii de mult!“
Cum poți fi creativ și entuziast ca și antreprenor, dacă ești nu doar în emoții joase, ci deja începe să doară…? Cum poți insufla încredere, energie și pozitivitate clienților tăi, când tu ești într-o asemenea stare?
Nu poți. Nimeni nu poate să creeze ceva valoros și care să ajute într-adevăr clienții, dintr-o asemenea stare.
Și toate astea, se trag de la o afurisită de credință. Moștenită cine știe de pe unde.
Mai mult decât oricând, în perioada asta, ai nevoie de resursele tale interioare, și de energie. Poate ca să te reprofilezi, sau să începi odată ceea ce tot ai zis că începi de o grămadă de vreme.
Acum este momentul perfect pentru schimbări și noi începuturi. Virusul ăsta ne obligă…ne forțează să scoatem nasul afară din zona de confort și să mai explorăm și alte variante. Să ne uităm mai atent la viața noastră, și la ce vrem să facem cu ea de acum încolo.
Cărțile citite și cursurile de marketing și antreprenoriat sunt fix egale cu ZERO, dacă nu-ți cunoști puterea interioară, și dacă nu ai controlul asupra gândurilor și credințelor tale.
Dacă vrei și alte resurse utile pentru tine, caută aici!
Cu prietenie,
Iulia Stanciu
Business Coach